5 lucruri despre returnarea produselor cumpărate online de către persoanele FIZICE
IMPORTANT! Ideile din acest articol aparţin Programului trimite-ieftin.ro şi nu se substituie procedurilor legale de rezolvare a problemelor legate de serviciile de comerţ electronic pentru persoanele FIZICE. Dacă aveţi o problemă cu un magazin online, căutaţi pe site-ul acelui magazin procedura de conciliere internă gratuită; dacă aveţi o problemă cu un magazin neatestat TRUSTED.ro, încercaţi totuşi să rezvolaţi situaţia pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu este posibil, înaintaţi o plângere online la ANPC aici. Citiţi cu atenţie acest text şi consultaţi textele din link-urile inserate aici, înainte de a publica un comentariu!
Puțini dintre cei care cumpără online sunt la curent cu drepturile consumatorilor, asigurate prin legislație. Partea de informare a cumpărătorului online (persoană FIZICĂ) este un aspect important al programului trimite-ieftin.ro. Iată cinci lucruri pe care ar trebui să le știi despre returul unui produs achiziționat online.
1. Se pot returna produsele achiziționate de la orice magazin online în termen de 14 zile calendaristice
Termenul decurge de la intrarea în posesia fizică a produsului. Acest termen de 14 zile poate fi extins la un an de zile și magazinul este pasibil de amendă în cazul în care nu a publicat pe site informațiile privind dreptul de retragere. De reținut este că există unele excepții de la retur, de exemplu dacă acel produs a fost personalizat sau dacă este vorba despre produse alimentare sau consumabile.
2. Un produs poate fi returnat fără să fie necesară o explicație din partea cumpărătorului
Cu alte cuvinte, magazinul te poate întreba care este motivul, dar nu ești obligat să răspunzi: „Aveți dreptul de a va retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele”. Nu trebuie decât să completezi un formular de retragere (pe care site-ul este obligat să-l publice pe site) și să-l trimiți prin orice metodă dorești sau să faci o declarație neechivocă, pe altă cale, prin care să-ți exprimi dorința de retragere din contract.
3. Magazinul poate sugera un alt produs, dar clientul nu este obligat să accepte această variantă
Dacă dorești să returnezi produsul și să primești banii înapoi, magazinul nu te poate obliga să-ți alegi alt produs din magazinul lui. Aceasta nu poate fi decât o înțelegere între tine și magazin, nu este prevăzută de lege. Atenție la costurile de transport pentru retur! Tu ești cel responsabil de aceste costuri și ele nu-ți vor fi rambursate. Dacă însă, prin natura produsului, nu poți face returul prin poștă, magazinul/curierul trebuie să vină să-l ia de acasă de la tine, pe cheltuiala lui.
4. Dacă ai cumpărat online, dar ai ridicat comanda din magazin, se aplică dreptul de retragere de 14 zile calendaristice
Comanda a fost finalizată online (contractul a fost încheiat fără prezența fizică în același loc a vânzătorului și a cumpărătorului), chiar dacă plata se face în magazin (sau la punctul de lucru al magazinului), deci vei avea tot 14 zile calendaristice la dispoziție pentru a returna produsul, în cazul în care nu ești mulțumit de acesta.
5. Nu ești obligat să-l returnezi în ambalajul original
În schimb trebuie returnate toate accesoriile cu care produsul a fost livrat inițial. Orice urmă de uzură adusă acestora scade valoarea produsului, deci nu vei mai putea recupera toți banii plătiți. De aceea, este indicat să nu utilizezi excesiv produsul și apoi să încerci să-l returnezi. Îl verifici sau îl probezi și, dacă nu ești mulțumit, apelezi cât de repede la dreptul de retragere.
Ai returnat produse achiziționate online? Care a fost motivul și cum s-au comportat magazinele online? Iată trei răspunsuri cu situații reale de la mmagazinele online din România, prezentate pe o rețea de socializare.
Data publicare: 2025-05-20 23:23:41